Vše o Poštovní spořitelně účtu: Poplatky, Výhody a Nevýhody

Poštovní Spořitelna Účet

Typy účtů u Poštovní spořitelny

Poštovní spořitelna nabízí několik typů účtů, které se liší svými funkcemi a poplatky. Mezi základní typy patří běžný účet, spořicí účet a termínovaný vklad. Běžný účet slouží k běžnému používání, jako je příjem a odesílání plateb, výběry z bankomatů nebo platby kartou. Spořicí účet je určen pro ukládání volných finančních prostředků s cílem zhodnocení. Termínovaný vklad umožňuje uložit peníze na předem stanovenou dobu s fixní úrokovou sazbou. Pro mladé klienty do 26 let nabízí Poštovní spořitelna speciální studentský účet s výhodnějšími podmínkami. Klienti si mohou zřídit také účet v cizí měně, například v eurech nebo amerických dolarech. Informace o konkrétních typech účtů, jejich parametrech a poplatcích naleznete na webových stránkách Poštovní spořitelny nebo na kterékoli pobočce.

Poplatky a podmínky vedení účtu

Poštovní spořitelna nabízí několik typů běžných účtů, z nichž každý má specifické poplatky a podmínky. U většiny účtů se setkáte s měsíčním poplatkem za vedení, jehož výše se liší dle typu účtu a zvolených služeb. Poplatek se obvykle pohybuje v řádu desítek korun. Zdarma je pak možné získat například studentský účet. Důležité je zvážit, jak často budete účet využívat a jaké služby jsou pro vás klíčové. Poplatky se mohou vztahovat i k výběrům z bankomatů, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Poštovní spořitelna obvykle umožňuje určitý počet výběrů zdarma, za další si pak účtuje poplatek. Kromě výběrů z bankomatů se poplatky mohou vztahovat i k dalším službám, jako jsou například platby kartou v zahraničí, vedení kontokorentu, zasílání výpisů z účtu poštou nebo zřízení a vedení platební karty. Před sjednáním účtu si proto důkladně prostudujte sazebník poplatků, abyste se vyhnuli nepříjemným překvapením. Veškeré informace o účtu v Poštovní spořitelně, včetně sazebníku poplatků, naleznete na webových stránkách Poštovní spořitelny nebo na kterékoli pobočce.

Výhody a nevýhody účtu

Poštovní spořitelna nabízí různé typy účtů, každý s vlastními výhodami a nevýhodami. Mezi hlavní výhody patří široká dostupnost poboček a bankomatů po celé České republice, srozumitelné a transparentní podmínky a poplatky a snadná správa účtu online i mobilní aplikací. Pro mnoho klientů je také výhodou dlouholetá tradice a důvěryhodnost Poštovní spořitelny.

Mezi nevýhody pak patří omezenější nabídka produktů a služeb v porovnání s některými komerčními bankami a potenciálně vyšší poplatky za některé nadstandardní služby. Před výběrem účtu je proto důležité zvážit své individuální potřeby a porovnat nabídky různých bankovních institucí.

poštovní spořitelna účet

Jak si založit účet online

Založení účtu u Poštovní spořitelny online je v dnešní době snadné a rychlé. Stačí vám k tomu počítač nebo chytrý telefon s připojením k internetu. Celý proces založení účtu zabere jen pár minut a zvládnete ho z pohodlí domova.

Nejdříve je potřeba navštívit webové stránky Poštovní spořitelny a vybrat si typ účtu, který vám nejvíce vyhovuje. Pro běžné platby a správu financí je ideální Poštovní spořitelna START. Pokud hledáte účet s nadstandardními službami, pak je tu pro vás Max karta. Po výběru typu účtu budete přesměrováni na online formulář, kde vyplníte své osobní údaje.

Pro ověření vaší totožnosti budete potřebovat dva doklady totožnosti. Po vyplnění a odeslání žádosti vám Poštovní spořitelna zašle smlouvu k elektronickému podpisu. Po podpisu smlouvy vám bude účet aktivován a budete ho moci začít ihned používat. Veškeré informace o vašem účtu, včetně zůstatku a historie plateb, naleznete v internetovém bankovnictví, které je vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Poštovní spořitelna internetové bankovnictví

Poštovní spořitelna nabízí svým klientům pohodlný a bezpečný přístup k jejich financím prostřednictvím internetového bankovnictví. Internetové bankovnictví Poštovní spořitelny umožňuje spravovat váš účet odkudkoli s připojením k internetu. Můžete si zkontrolovat zůstatek na účtu, zobrazit historii transakcí, provádět platby a převody, nastavovat trvalé příkazy a mnoho dalšího. Pro přihlášení do internetového bankovnictví Poštovní spořitelny potřebujete uživatelské jméno a heslo, které obdržíte při založení účtu. Pro zvýšení bezpečnosti doporučujeme používat i další bezpečnostní prvky, jako je SMS kód nebo mobilní klíč. Informace o vašem účtu v Poštovní spořitelně, jako je číslo účtu, zůstatek a historie transakcí, jsou dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. V případě dotazů nebo potíží s internetovým bankovnictvím se můžete obrátit na zákaznickou linku Poštovní spořitelny.

Mobilní aplikace Poštovní spořitelny

S mobilní aplikací Poštovní spořitelny máte svůj účet vždy po ruce. Aplikace vám umožňuje spravovat váš účet odkudkoli a kdykoli, a to jednoduše a bezpečně. Zkontrolujte si zůstatek na účtu, projděte si historii plateb nebo proveďte platbu snadno a rychle. Aplikace také nabízí další užitečné funkce, jako je vyhledání nejbližšího bankomatu nebo pobočky Poštovní spořitelny. Díky notifikacím budete mít přehled o všech důležitých informacích o vašem účtu, jako jsou například příchozí platby nebo blížící se splatnost faktury. Stažení a používání mobilní aplikace Poštovní spořitelny je zdarma.

poštovní spořitelna účet
Srovnání běžných účtů
Banka Měsíční poplatek Výběry z bankomatů vlastní banky Výběry z bankomatů jiných bank v ČR
Poštovní spořitelna Zdarma (při splnění podmínek) Zdarma Od 6 Kč (dle bankomatu)
Fio banka Zdarma Zdarma Zdarma

Platební karta k účtu

K běžnému účtu u Poštovní spořitelny neodmyslitelně patří i platební karta, která vám umožní pohodlně platit v obchodech, vybírat hotovost z bankomatů a spravovat své finance online. Poštovní spořitelna nabízí různé typy platebních karet, ze kterých si můžete vybrat tu nejvhodnější pro vaše potřeby. Získáte tak přehled o svých financích a možnost spravovat je odkudkoliv a kdykoliv. Informace o typu vaší karty, platnosti a dalších důležitých údajích naleznete v internetovém bankovnictví Poštovní spořitelny, případně vám je sdělí na kterékoli pobočce.

Spoření u Poštovní spořitelny

Poštovní spořitelna nabízí svým klientům několik typů spořicích účtů, které se liší úrokovou sazbou, výpovědní lhůtou a dalšími podmínkami. Mezi nejoblíbenější patří Spořicí účet, který je určen pro běžné spoření s možností kdykoliv vybrat peníze bez sankcí. Pro ty, kteří chtějí své úspory zhodnotit vyšším úrokem, je k dispozici Termínovaný vklad. Ten je vázán na předem stanovenou dobu a výběr peněz před jejím uplynutím je možný pouze za poplatek.

Informace o účtu v Poštovní spořitelně, jako je zůstatek na účtu, historie plateb nebo nastavení trvalých příkazů, lze snadno zjistit prostřednictvím internetového bankovnictví. To je dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu z počítače i mobilního telefonu. Pro klienty, kteří preferují osobní kontakt, jsou k dispozici pobočky Poštovní spořitelny po celé České republice. Na pobočce si klienti mohou sjednat účet, provést vklad nebo výběr hotovosti, a také získat informace o produktech a službách Poštovní spořitelny.

Poštovní spořitelna účet, to je jistota tradice a spolehlivosti, která se dědí z generace na generaci.

poštovní spořitelna účetBořivoj Král

Půjčky a úvěry

Poštovní spořitelna nabízí ke svému účtu i možnost sjednání půjčky nebo úvěru. Tyto produkty vám umožní financovat vaše plány a sny, ať už se jedná o koupi nového auta, rekonstrukci bytu nebo třeba dovolenou. Informace o dostupných půjčkách a úvěrech naleznete na webových stránkách Poštovní spořitelny nebo přímo na pobočce.

Důležité je zvážit vaše finanční možnosti a vybrat si produkt, který bude nejlépe vyhovovat vašim potřebám. Před podpisem smlouvy si pečlivě prostudujte všechny podmínky, abyste se vyhnuli případným nepříjemnostem. Neváhejte se obrátit na pracovníky Poštovní spořitelny, kteří vám rádi s výběrem vhodného produktu pomohou.

Kontakt a zákaznická podpora

Máte-li jakékoli dotazy ohledně vašeho účtu u Poštovní spořitelny, existuje několik způsobů, jak kontaktovat zákaznickou podporu. Pro rychlé a snadné řešení můžete využít online chat na webových stránkách Poštovní spořitelny. Operátoři jsou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a rádi vám pomohou s běžnými dotazy, jako je kontrola zůstatku, historie transakcí nebo změna osobních údajů. Pokud preferujete telefonický kontakt, můžete volat na bezplatnou linku Poštovní spořitelny. Pro dotazy týkající se vašeho účtu budete potřebovat znát své identifikační číslo klienta a heslo pro telefonní bankovnictví. V případě složitějších dotazů nebo požadavků můžete navštívit kteroukoli pobočku Poštovní spořitelny. Nezapomeňte si s sebou vzít platný doklad totožnosti.

Publikováno: 22. 11. 2024

Kategorie: Finance